آموزش تصویری ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی
آشپزی
آموزش تصویری ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

ایده های جالب ساخت انواع گلدان با وسایل دور ریختنی

همیشه لازم نیست برای تهیه گلدان گل ها و گیاهان درون منزل از گلدان های لوکس با قیمت بالا استفاده کرد.هر فردی به راحتی می تواند در منزل با ساده ترین وسایل بازیافتی و خلاقیت زیباترین گلدان های تزیینی را تهیه کند.متن زیر با ارائه تصاویر مختلف از ساخت انواع گلدان های تزیینی با وسایل بازیافتی ایده های جدید و نو در اختیار علاقه مندان گل و گیاه قرار می دهد تا برای انواع گل و گیاهان درون منزل خود زیباترین گلدان های دست ساز را تهیه کنند.اکثر افراد خلاق و باسلیقه با ساده ترین وسایل در دسترس خود زیباترین گلدان ها را در منزل تهیه می کنند و از این کار بسیار لذت می برند.

ایده ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

ساخت گلدان در منزل علاوه بر لذتی که از انجام یک هنر دست به شما می دهد می تواند نشان دهنده اوج خلاقیت و سلیقه شما نیز باشد.کافیست شروع کنید به ساخت یک گلدان دست ساز با وسایل دور ریختنی منزل در حین کار ایده های زیادی به ذهن شما می رسد و خلاقیت وجودی شما را به اوج می رساند. با ایده پردازی و خلاقیت به راحتی می توان انواع و اقسام گلدان های شیک را در منزل تهیه کرد و لذت دیدن گل ها و گیاهان را در وسایل دست ساز که نتیجه خلاقیت و ایده پردازی شما بوده اند را دوچندان کرد.گاهی اوقات اطراف ما وسایل دور ریختنی زیادی وجود دارد که بدون توجه به آن ها و فکر به این که می توان از آن ها بیشترین و بهترین استفاده را برد آن ها را دور می ریزیم. اگر قرار هست که وسیله ای را دور بریزیم به جای دور ریختن از آن ایده بگیریم برای ساخت وسایل تزیینی و دست ساز و با این عمل در بازیافت وسایل نقش داشته باشیم.

تا به حال به این فکر کردید که داخل یک ظرف پلاستیکی بدون مصرف می توان گیاه کاشت و از دیدن گیاهان در ظروف دور ریختنی لذت برد.از ظروف پلاستیکی، فلزی و چوبی گرفته تا حتی پارچه ها و لباس های دور ریختنی که می توانند زیباترین و جذاب ترین ایده ها را در ساخت گلدان به ما بدهند.بسیاری از وسایل دور ریختنی منازل می تواند در تهیه انواع گلدان به ما کمک کند. در متن زیر درباره تعدادی از این وسایل که در منزل هرکسی وجود دارد و اکثر اوقات بدون توجه به کاربرد دوباره آن ها دور ریخته می شوند صحبت می شود و ایده ها و خلاقیت های استفاده از این وسایل گفته می شود.

ساخت انواع گلدان با وسایل الکترونیکی

وسایل الکترونیکی قدیمی از جمله تلویزیون، رادیو، سی دی و ... می تواند بسیار جالب و خلاق باشد در کنار گیاهان سرزنده و شاداب. وسایل الکترونیکی به دلیل ظاهر پیچیده و پر از تجهیزاتی که دارند وقتی با گیاهان زنده ترکیب شوند بسیار برای بیننده جذاب خواهند بود. وسایل قدیمی فرسوده از تجهیزات الکترونیکی شما بسیار جذاب تر خواهند بود زیرا این حس را القا می کند یک وسیله کاملا فرسوده شده و از بین رفته دوباره زنده شده و مفید واقع شده است.

ایده ساخت انواع گلدان با وسایل دور ریختنی الکترونیکی

ساخت انواع گلدان با وسایل چوبی 

بسیاری از وسایل چوبی قدیمی نظیر (کمدها، کشوها و صندوقچه های چوبی) گزینه مناسبی جهت باکس های محیطی در حیاط و فضاهای باز هستند. استفاده از چوب برای ساخت گلدان بسیار زیبا خواهد بود به جهت این که برگرفته از طبیعت بوده و ارتباط بیشتری با طبیعت برقرار می کند. برای این که گلدان های چوبی جذاب تر به نظر آیند می توان از براق کننده های طبیعی یا روغن جلا استفاده کرد. جهت این که فرم چوب تغییر نکند حتما قبل از کاشت گیاه یک لایه نفوذناپذیر نسبت به آب مثل پلاستیک یا فوم های مصنوعی استفاده کنید.

آموزش ساخت انواع گلدان با وسایل چوبی

ساخت انواع گلدان با بطری های پلاستیکی، فلزی و شیشه ای

انواع بطری های پلاستیکی، فلزی و شیشه ای بسیار جذاب خواهند بود برای تبدیل شدن به گلدان های رومیزی، جامدادی و وسایل کاربردی دیگر. بطری ها با تنوع فرم بالایی که دارند می توانند ایده های زیادی در این زمینه به شما بدهند. فرم های مختلف بطری ها می تواند این پیش زمینه ذهنی را به شما بدهد که از آن ها در چه مکانی و به عنوان چه وسیله ای استفاده کنید. معمولا بطری هایی که دهانه تنگ تری دارند مناسب گل های تک شاخه هست و بطری هایی که دهانه گشادتری دارند برای دسته های گل و حتی جامدادی، جامسواکی و ... مناسب هستند.

ساخت گلدان با انواع بطری های بازیافتی و دور ریختنی

ساخت انواع گلدان با قوطی کنسرو و کمپوت

انواع قوطی های کنسرو و بطری های نوشیدنی مناسب اند جهت تبدیل به گلدان های رومیزی و یا به عنوان ظرف های مناسبی برای نگهداری اکثر وسایل در منزل. بهتر است برای جذاب تر شدن قوطی های کنسرو و کمپوت از ایده های جدید استفاده کنید، این ایده ها می تواند رنگ کردن قوطی کنسرو باشد و یا طراحی و کشیدن طرح هایی جذاب بر بدنه قوطی. نکته قابل توجه در استفاده از قوطی های کنسرو برای تبدیل کردن به گلدان تمیز کردن و ضدعفونی کردن قوطی ها می باشد و همچنین قسمت های بریدگی و تیزی درب قوطی ها حتما حذف شوند که به دست صدمه نزند.

ساخت انواع گلدان با قوطی کنسرو دور ریختنی

ساخت انواع گلدان و باغچه با لاستیک ماشین

لاستیک های فرسوده ماشین خیلی وقت هست که تبدیل به ایده شده اند و از آن ها استفاده های متعددی می شود. علاوه بر استفاده از لاستیک ماشین برای ساخت گلدان می تواند ایده ای باشد برای ایجاد باغچه، آبنما و گلدان های سنگی. لاستیک ماشین های بزرگتر امکان تبدیل شدن به یک باغچه بزرگ در ترکیب با یک آبنما را دارند. ایده هایی که در این پست ذکر می شود فقط جهت معرفی و آشنایی با یک ایده از بین هزاران ایده ممکن می باشد. در برخورد با وسایل دور ریختنی و بازیافتی بسیار خلاق باشید و سعی کنید تمامی ایده های ممکن را امتحان کنید تا به ایده ای جذاب و شگفت انگیز برسید.

ایده ساخت گلدان با لاستیک ماشین

ساخت انواع گلدان با تکه پارچه، سنگ و کاشی شکسته

دیزاین گلدان با انواع دکمه، تکه های پارچه، تکه های کاشی شکسته، تکه های سنگ، گونی های نخی و... ایده ای جذاب و البته دوست داشتنی خواهد بود برای علاقه مندان به ساخت گلدان. با تکه های کاشی شکسته یا حتی تکه های فلزی و آهنی دور ریختی می توانید به راحتی گلدان را دکوپاژ و تزیین کنید و با ارزان ترین وسایل گلدانی زیبا را با هنر دست خود خلق کنید. خلق یک اثر هنری هر چند کوچک می تواند لذت دوچندانی را به شما بدهد و شروع تفریح و سرگرمی جذابی باشد تا بتوانید در اوقات فراغت خود دست سازه های زیبا خلق کنید.

ایده ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی تکه پارچه و دکمه

ساخت انواع گلدان با نی های پلاستیکی و رنگی

نی های پلاستیکی و رنگی هم یکی دیگر از ایده های زیبا خواهد بود برای تزیین گلدان های شکسته و یا فرسوده. رنگی بودن و تنوع نی های پلاستیکی این امکان را به شما می دهد که بتوانید گلدان قدیمی خود را به یک گلدان پر انرژی و سرشار از رنگ های شاد تبدیل کنید. رنگ های شاد و پر انرژی همانطور که بر روی انسان ها تاثیر گذار بوده و انرژی مثبت را در رفتار انسان ایجاد می کند برای گیاهان نیز این چنین بوده ضمن اینکه برخی از

گیاهان نسبت به رنگ های شاد و پر انرژی واکنش مثبت نشان داده و رشد بیشتری خواهند داشت

ساخت انواع گلدان با وسایل دور ریختنی و نی پلاستیکی

ساخت انواع گلدان با تکه های شکسته چوبی

همه ما زمانی که در طبیعت قرار می گیرم از دیدن درختان و گیاهان لذت می بریم. چوب و سنگ حس طبیعت زنده را در ذهن القا می کند. شاید درختی در منزل دارید که کامل خشکیده شده است و یا شاید در مکانی قرار گرفته اید که پر از تکه ها و شاخه های شکسته شده درختان است. به راحتی از کنار شاخه های شکسته شده و تکه های چوب نگذرید این چوب ها می تواند ایده ای جذاب باشد برای تزیین گلدان های منزل شما. البته

برای استفاده از شاخه های چوبی درختان به هیچ وقت شاخه های زنده گیاه را نشکنید و از شاخه هایی استفاده کنید که قبلا به صورت طبیعی شکسته شده اند و زنده نیستند

ساخت انواع گلدان با تکه های چوب

ساخت انواع گلدان با گیره های لباسی ( با جنس های مختلف فلزی، چوبی، پلاستیکی)

گیره های لباسی دارای جنس های مختلفی هستند از جمله ;انواع فلزی، چوبی و پلاستیکی. هر کدام از جنس های گیره لباسی می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. اگر از گیره های لباسی استفاده می کنید باید گلدان شما هم ارتفاع با گیره باشد تا پس از زدن گیره به گلدان بدنه گلدان مشخص نباشد. معمولا گیره های چوبی زیبا تر خواهند بود ولی اگر از دیگر جنس های گیره هم استفاده کردید برای زیبا تر شدن می توانید از انواع روبان برای تزیین گیره ها و یا گیره ها را رنگ کنید.

ایده ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ |مهدی طاهر

نویسنده
مهدی طاهر

مهدی طاهر

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه

دیدگاه خود را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند*

0 دیدگاه
خبرنامه
به خبرنامه ما بپیوندید

شما آخرین اخبار و بروزرسانی‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد

متاسفانه این ایمیل قبلا ثبت شده است
باتشکر، ثبت نام شما با موفقیت صورت پذیرفت.
مقالات مرتبط
طرز تهیه شیرموز پسته آسان و فوق‌العاده مقوی

آشپزی۱۴۰۱/۰۱/۳۰

طرز تهیه شیرموز پسته آسان و فوق‌العاده مقوی

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و

طرز تهیه سالاد ماکارونی

آشپزی۱۴۰۱/۰۱/۳۰

طرز تهیه سالاد ماکارونی

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و

سبد خرید شما

مشاهده صورت حساب