سانسور «جانوران شگفت‌انگیز» در چین
خارجی
سانسور «جانوران شگفت‌انگیز» در چین

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» به کارگردانی دیوید ییتس و با فیلمنامه‌ای نوشته جی.کی. رولینگ و استیو کلاوز برای اکران در سینماهای چین، بزرگترین بازار سینمایی جهان، به دلیل برخی ارجاعات همجسنگرایانه ۶ ثانیه کوتاه شد.

این فیلم که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» و در مجموع یازدهمین قسمت از دنیای جادوگری رولینگ محسوب می‌شود که در آن بازیگرانی چون مدس میکلسن، جسیکا ویلیامز، جود لا و ادی ردمین ایفای نقش کرده‌اند.

استودیو برادران وارنر در این باره اعلام کرد: «ما به عنوان یک استودیو متعهد به محافظت از یکپارچگی فیلم‌هایی هستیم که اکران می‌کنیم و این به شرایطی بسط می‌یابد که برخی مواقع نیاز به برش‌های ظریف برای پاسخگویی به حساسیت‌ها به عوامل مختلف در بازار است. امیدواریم فیلم‌هایمان را همان گونه که ساخته شد در سراسر جهان اکران کنیم اما از نظر تاریخی با تغییرات کوچکی در تدوین برای نمایش فیلم‌ها در برخی بازارها روبه‌رو هستیم.»

سینمای چین در سال ۲۰۲۱ با فروش ۷.۳ میلیارد دلاری، عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را برای دومین سال پیاپی از آمریکا ربود. مجموع فروش سینمای چین در سال ۲۰۲۱ با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ همراه است اما همچنان ۲۶ درصد نسبت به آمار سال ۲۰۱۹ و گیشه پیش از کرونا کمتر است.

تنها ۳۷ فیلم خارجی می‌توانند سالانه در سینماهای چین اکران شوند.

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ |مهدی طاهر

نویسنده
مهدی طاهر

مهدی طاهر

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه

دیدگاه خود را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند*

0 دیدگاه
خبرنامه
به خبرنامه ما بپیوندید

شما آخرین اخبار و بروزرسانی‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد

متاسفانه این ایمیل قبلا ثبت شده است
باتشکر، ثبت نام شما با موفقیت صورت پذیرفت.
مقالات مرتبط
۱۰ دروغی که فیلم‌ها و سریال‌ها به شما می‌گویند و به کشتنتان می‌دهند

خارجی۱۴۰۱/۰۱/۳۰

۱۰ دروغی که فیلم‌ها و سریال‌ها به شما می‌گویند و به کشتنتان می‌دهند

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و

سبد خرید شما

مشاهده صورت حساب